mandag 19. januar 2009

Mer Byron

Heia!

Na har jeg vart i Byron Bay snart ei uke. mye av tiden gar med til a ligge pa stranda a fa pa mer tan, men jeg har faktisk gjort litt andre ting ogsa. Lordag var jeg i nabobygda Nimbid. Mange der livnarer seg pa a selge the sweet plant til turister som er innom. tror det er i underkant av 1000 innbyggere der. De har et eget herb museum!



Julia far pa litt lokalkultur fra Nimbin. Museum er viktig.


________________________________

Idag, however, har jeg vart litt mer pa den aktive siden. Jeg dro op en aldri sa liten havkayaktur! De lovte oss bade delfiner og skilpadder, man alt vi fikk var gratis te pa slutten (wohooo) det var en flotters tur, selv om sea wild life uteble.







klar til padlings som bare det. fra baten kunne vi se til fyrtornet som vi gikk opp til etterpa.


pa veien opp til tarnet, passerte vi Australias most easterly point. Flott fyrtorn ja!

________________


Ogsa her i Byron, har vi en hyggelig nabo. ikke akkurat i slekt med Mr. Loco Kengu fra Jervis Bay, selv om de har samme fornavn.

Dette er Miss Loco Lizzy


Dette er local old hippies chillin in the shade



Bestemor og bestefar med doing fritidssyssel in the pensjonisttid



Julia going the wrong way.
Imorgen er det onsdag, onsdag betyr at det er pa tide a stikke et annet sted. skal ikke sa veldig langt denne gangen, ferden gar til Lennox Head, og er bare 30 min unna Byron Bayulf.
Jeg har det veldig hyggelig hver dag.
:)

2 kommentarer:

  1. Hei på deg Lullalilleloppalei,
    Flotte bilder du har lagt ut. Morsomme opplevelser.Stor klem

    SvarSlett
  2. Hurra hei og hopp! So morsomme story's! Minner meg om når vi var på slakken i Aussie-landet, og fekk med masse gode tider! Nimbin er jo ein by for seg sjølv, trur vi lo frå vi kom dit til vi reiste igjen. Museumet er jo vanvittig festleg! Var elles på eit marked i Nimbin der vi var litt usikker på om gulerot-juicen var trygg å drikke! Det høyre med til historien at vi tok sjansen, og det gjekk heilt suv!

    Kos deg masse vidare både med tanning og med jobbings. Er greit å spe pungen med coins, så lykke til kjære!
    Savner deg veit du :)

    SvarSlett